سایز فونت

b_300_0_16777215_00_images_b.02.jpg

مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: آتش سوزی مزارع و زمین های کشاورزی امسال تاکنون ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به کشاورزان این شهرستان خسارت وارد کرده است.

روح اله حقی منصوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۶ هکتار از زمین های زراعی سلسله طعمه حریق شده که از این میزان حدود ۱.۲ هکتار از مزارع زیر کشت گندم دیم، ۱.۷ هکتار جو آبی و مابقی هم گندم آبی بوده همچنین خرمن ۶ تن نخود نیز دچار حریق شده است.

وی در خصوص علت آتش سوزی ها تصریح کرد: بیش از ۱۹ هکتار از این مزارع به علت جرقه کمباین در حال کار دچار آتش سوزی شده، چهار هکتار نیز به علت جرقه های حاصل از نوسانات تیر چراغ برق واقع در حاشیه اراضی در آتش سوخت و مابقی نیز توسط عوامل انسانی طعمه آتش شد که شناسایی این افراد در دست اقدام است.

مدیر جهادکشاورزی سلسله با اشاره به اینکه مزارع خسارت دیده مربوط به ۳۰ نفر از کشاورزان شهرستان بوده است افزود:‌ عمده مزارع سوخته شده مربوط به فیروزآباد و بعد از آن در بخش مرکزی می باشد.

به گفته حقی منصوری ۱۷ هزار و ۷۵۰ هکتار از مزارع سلسله به کشت گندم آبی و دیم اختصاص دارد که عملیات برداشت تا حدود ۱۵ روز دیگر در این مزارع ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود بیش از ۳۵ هزار تن گندم از این سطح برداشت شود.

بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان سلسله وجود دارد که هرساله به کشت محصولات مختلف اختصاص می یابند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید