سایز فونت

 

b_300_0_16777215_00_images_169981705.jpg

مشاور شهردار خرم‌آباد گفت: ساماندهی و لایروبی رودخانه "خرم‌رود" خرم‌آباد طبق استناد به قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به شرکت‌ آب منطقه‌ای استان‌ محول شده است.

"مرتضی فراشی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: لایروبی رودخانه درون شهری خرم آباد تا سال ۹۷ توسط شهرداری انجام و پس از آن با مناقشاتی که رخ داد در نهایت به عهده آب منطقه ای گذاشته شد اما لایروبی این رودخانه همواره مورد اختلاف بین شهرداری و آب منطقه‌ای بود که اکنون در قانون ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شده است.

وی اضافه کرد: در بند (ح) تبصره هشت قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور ، به منظور پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی و لایروبی رودخانه ها به شرکت‌های آب منطقه‌ای استان ها و سازمان آب و برق لرستان اجازه داده می‌شود بهره برداری از مصالح مازاد رودخانه ای را از طریق مزایده به پیمانکاران و بهره برداران شن و ماسه با بکارگیری پیمانکاران دارای صلاحیت به شرط واریز حقوق دولتی و رعایت ملاحظات محیط زیستی و حقوق ذینفعان واگذار نمایند.

مشاور شهردار خرم‌آباد همچنین گفت: در صورت وصول درآمد مازاد بر عملیات تعیین شده در قرارداد، منابع حاصله به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله در چهارچوب موافقت نامه متبادله با سازمان برنامه و بودجه صرف ساماندهی رودخانه ها می شود.

فراشی بیان کرد: در بند (ط) تبصره هشت قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور ، به منظور تسریع در جبران خسارت، ترمیم خرابی های ناشی از وقوع سیل و جلوگیری از افزایش خسارت، کارگروهی مرکب از استاندار لرستان و معاون عمرانی وی، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان، مدیرکل مدیریت بحران مدیرکل صنعت، معدن تجارت همچنین رئیس کل دادگستری مجاز است متناسب با میزان خسارت و خرابی برآورد شده و پیشنهاد فرمانداری شهرستان ذیربط مجوز ترک تشریفات مزایده برای بهره برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای و خاکم مازاد آب‌بندان‌ها برای پیمانکارانی که در راستای جبران خسارت و ترمیم خرابی های سیل به کار گرفته شده‌اند صادر کند.

وی ادامه داد: واگذاری بهره برداری از مصالح مازاد رودخانه ای برای ساماندهی و لایروبی رودخانه مربوط در محدوده شهرها از طریق ترک تشریفات مزایده به شهرداری همان‌شهر و وزارت راه و شهرسازی توسط شرکت های آب منطقه ای استان ها و حسب مورد سازمان آب و برق برای این استان مجاز می‌باشد.

به گزارش ایرنا لایروبی اصلی ترین رودخانه داخل شهر خرم آباد به طول حدود ۱۴ کیلومتر، طی سالیان گذشته به موضوع اختلاف شهرداری و شرکت آب منطقه ای لرستان تبدیل شده است و هر دستگاه، دیگری را موظف به انجام این مهم می داند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید