سایز فونت

 b_300_0_16777215_00_images_2.jpg

  • مهندس مهدی پازوکی پنجشنبه شب ۲۹ آبان ماه به رسانه ها اعلام کرد: سازمان هواشناسی مبنی بر پیش بینی ورود سامانه بارشی از روز جمعه ۳۰ آبان ماه تا یکشنبه دوم آذرماه سال جاری به استان و ابرناکی، بارش باران همراه با رعد و برق هشدار داد.

    وی گفت: همچنین افزایش سرعت باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه ای، در ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش برف، احتمال رخداد صاعقه و تگرگ در نواحی مستعد و مه آلود شدن هوا وجود دارد.

    وی ادامه داد: در این هشدار آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب های سطحی، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی جاده ها احتمال آسیب به تاسیسات سبک شهری و روستایی و احتمال آسیب محصولات زراعی و باغی پیش بینی شده است.

    پازوکی افزود: فرمانداران محترم ضمن اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی با همکاری نیروهای امدادی راهداری ها پلیس راه و راهور و در صورت لزوم عوامل مردمی تمهیدات لازم در این خصوص را در دستور کار قرار دهند.

    وی بیان کرد: رعایت نکات ایمنی به هنگام تردد از مناطق پرخطر و کوهستانی، ممانعت از اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها و در صورت نیاز تخلیه ساکنین تحت تاثیر و اسکان اضطراری در مکان های امن مورد انتظار می باشد.

    بیشینه فعالیت سامانه بارشی از بامداد شنبه لغایت یکشنبه صبح می باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید